BC.: "Axenland"

Samen op stap door Axenland. Alle dieren op een rij. Dansen en lachen hand in hand.
Deze week zijn we samen op stap in Axenland. Dit zijn de dieren die bij ons aan bod komen: de poes en de bever, de pauw en de wasbeer, de leeuw en de kameel, de uil en de schildpad, de havik en de steenbok.
Alle dieren vertegenwoordigen een mogelijke houding die mensen tegenover elkaar kunnen aannemen. Kinderen zelf een pauw, schildpad, poes, knutselen, kleuren,... .
Alle kinderen konden de axendieren kleuren en uitknippen om zo de buddy dieren bij elkaar te kleven.
Kleurplaten inkleuren, poppenkast spelen met de dieren van Axenland en zelf een verhaal bedenken... .
                                                                                 


Vrij knutselen in de werkhoek, een axendier maken, een schildpad, een poes,... .
Kinderen van de 3de klas zijn de bever en helpen de kinderen van het 2de bij het knutselen





 Allemaal spullen zoeken die beginnen met de A van Axenland.


 De kinderen die jarig worden maken zelf hun kroon de dag vooraf want morgen zijn zij de pauw van Axenland in de klas.



 Stempelen met de axendieren, kleuren, uitknippen...






 De kinderen kozen zelf om kleren (jurk, mantel,...), te knutselen en daarmee kunnen we een modeshow doen.











Enkele kinderen genieten met een boekje in een hoekje en vertellen hun familieverhaal aan elkaar.



In de gang houden we een modeshow. Iedereen is benieuwd naar de unieke creaties.






Samen een nest maken voor onze nieuwe vogel Sporo.
 Zo fier als een pauw...



                                                                                             

Sporo heeft een plan: Ik luister goed naar wat ik moet doen
                                     Hoe ga ik het doen?
                                     Ik doe het (en maak een nest)
                                     Ik bekijk mijn werk en beschouw, hoe heb ik het gedaan?                                                                               


Vooraf een plannetje maken en kijken welke materialen we allemaal nodig hebben?
Samenwerken aan een nest voor Sporo, Pol en Polette...







Ons nest is klaar.