Grootouders

Oma, Opa, Mammie, Pappie, Moeke, Vake, Mémé, Pépé, Bomma, Bompa, Vava, Omie,...


ik spiegel me aan jou!

De band tussen grootouder en kleinkind is bijzonder. 
Grootouders zien hun kleinkinderen heel graag. 

En dat konden we merken...
oma's op bezoek!









Omdat voorlezen de taalontwikkeling en fantasie stimuleert.
Omdat voorlezen nieuwe werelden opent,
kwam er ook een oma voorlezen.








Met hulp van de oma's smulden we van 
een wat minder bekende fruitsoort namelijk
'kaki of sharonfruit'.













 Dat een gezelschapsspel een uiterst geschikte didactische werkvorm is,
valt niet te betwijfelen. Het daagt kinderen uit en opent deuren.
Denk maar aan: taalvaardigheid, wiskundig inzicht, 
socio-emotionele ontwikkeling, leren leren …
Reden genoeg dus om spellen te integreren in het klasgebeuren …





Oma’s, Bedankt voor jullie medewerking!








 Bij oma en opa staat een snoeppot vol lekkers.
Ze delen graag snoepjes uit aan de kleinkinderen…
Aan de hand van opdrachtkaarten vullen de kleuters opa’s en oma’s snoeppot.








Een ketting rijgen voor oma aan de hand van een opdrachtkaart.
Bravo! Flinke volhouders!






Op weg naar opa en oma!