Oma,
Opa, Mammie, Pappie, Moeke, Vake, Mémé, Pépé, Bomma, Bompa, Vava, Omie,...
ik
spiegel me aan jou!
De band tussen grootouder
en kleinkind is bijzonder.
Grootouders zien hun kleinkinderen heel graag.
En dat konden we merken...
oma's op bezoek!
Omdat voorlezen de taalontwikkeling en fantasie
stimuleert.
Omdat voorlezen nieuwe werelden opent,
kwam er ook een oma voorlezen.
Met hulp van de oma's smulden we van
een wat minder bekende fruitsoort namelijk
'kaki of sharonfruit'.
Dat een gezelschapsspel een uiterst geschikte didactische werkvorm is,
valt niet te betwijfelen. Het daagt kinderen uit en opent deuren.
Denk maar aan: taalvaardigheid, wiskundig inzicht,
socio-emotionele ontwikkeling, leren leren …
Reden genoeg dus om spellen te integreren in het klasgebeuren …
Oma’s, Bedankt voor jullie
medewerking!
Bij
oma en opa staat een snoeppot vol lekkers.
Ze
delen graag snoepjes uit aan de kleinkinderen…
Aan
de hand van opdrachtkaarten vullen de kleuters opa’s en oma’s snoeppot.
Een
ketting rijgen voor oma aan de hand van een opdrachtkaart.
Bravo!
Flinke volhouders!
Op weg naar opa en oma!