De axenroos

Samen op stap door Axenland...



Tijdens het klasdoorbrekend werken introduceerden we, 
aan de hand van een poppenspel, 
de zes dieren die aan bod komen in de tweede kleuterklas.
 Het eerste poppenspel gaat over de bever die de poes helpt
die op haar beurt geniet en blij is met de welgekomen hulp.  




Ook de kleuters kregen de kans om het poppenspel na te spelen, 
voor de grote groep of in de klas tijdens het hoekenwerk.











Genieten van een massage en een knuffel (axen: poes en bever)












Het tweede poppenspel stelt de pauw en de wasbeer voor. 
De pauw toont graag hoe mooi hij is, 
terwijl de wasbeer hem bewondert, naar hem opkijkt









Zich tonen op de catwalk als een fiere pauw.







Tijdens het derde poppenspel in de klas 
neemt de leeuw het voortouw, hij leidt en de kameel volgt

Deze zes dieren (axen) stellen dus een relatiewijze voor. 
Elk dier (ax) is evenwaardig, is goed. 
Om je goed te voelen moet je dus naar alle dieren kunnen kijken 
en ook iets van die dieren terugvinden in je relatievormen. 


In de klas zijn de axendieren ook overal terug te vinden o.a.
 op de verjaardagstoel= pauw, poppenhoek= bever, takenbord = bever,... 
Gedurende het hele schooljaar komt dit aan bod.



Lotto- en memoryspel met de axendieren.
(samenspelen en beurt afwachten, omgaan met winnen en verliezen...)






 Puzzelen met de axendieren.